Bir marka’nın sermayesi, üretimdeki özeni, çalışanların özverisini temsil eden ‘marka kimliği’, belirlenen görsel itibar ile müşterilere ulaşır. Günümüzdeki rekabet ortamında, diğerlerinden farklılaşmak-sıyrılmak, görsel itibara yapılan yatırım ile doğru orantılıdır.
Kurumsal Kimlik Tasarımı ya da Görsel Marka Kimliği Tasarımı, marka’yı kurum içinde ve kurum dışında temsil eden, iç ve dış yazışmalarda kullanılan; temel olarak dosya, antetli kağıt, zarf, kartvizit ile başlayan ve kurumsal kimliği oluşturan -üzerinde logo’nun olduğu- ilgili tüm evraklardan oluşan görsel-kurumsal kimlik takımının, belirlenen teknik kurallar çerçevesinde tasarlanmasıdır.

Marka’ya ait tüm basılı ve dijital alandaki evrakların-dokümanların ebat, renk ve benzeri teknik uygulama kurallarının belirlendiği; üniformadan flamaya, tabeladan web sitesindeki banner uygulamasına kadar, marka’nın yer aldığı her alandaki uygulamaları kapsayan, disipline eden ve kullanımına yönelik ayrıntılı şekilde rehberlik eden “Kurumsal Kimlik Kılavuzu” ile “görsel marka kimliği” tanımlanmış olur.

Logo’nun görünebilir, okunabilir, uygulanabilir, sürdürülebilir, geliştirilebilir, modern, sade yapıda olması gibi teknik gereklilikleri yanında; biçim ve renklerin psikolojik ve sosyolojik etkileri de bu sürece önemle dahil edilir. Çünkü insanlar bir marka’yı (logo’yu), bir başka insan gibi algılar ve zihinlerinde “enerjik, iyi, düzenli, güven verici, itibarlı, güçlü” ve benzeri özelliklerde tanımlarlar. Bu özelliklerin ne olduğu ise, tüm bu üretim sürecinde gösterilen tecrübe, profesyonellik ve özenli yaklaşım ile belirlenir.
Firmanız ya da markanız için Logo Tasarımı ve Kurumsal Kimlik Tasarımı hakkında ayrıntılı bilgi için buraya tıklayınız.
Kurumsal Kimlik Tasarımı
Reviewed by Koray Kışlalı
on
Mart 06, 2018
Rating:
