Literatürde geçen tanımı ile ‘logo’, bir marka’nın taşıdığı tüm değerlerin, bir simge ya da bir yazı olarak tasarlanmış halidir. Görsel marka kimliğinin en önemli ve en temel unsuru olan “logo”, ilgili marka’nın karakterini, duruşunu ve “ne olduğunu” anlatan bir imzadır.

Logo’nun görünebilir, okunabilir, uygulanabilir, sürdürülebilir, geliştirilebilir, modern, sade ve basit yapıda olması gibi teknik gereklilikleri yanında; biçim ve renklerin psikolojik ve sosyolojik etkileri de bu sürece önemle dahil edilir. Çünkü insanlar bir marka’yı (logo’yu), bir başka insan gibi algılar ve zihinlerinde "bohem, enerjik, iyi, kötü, düzenli, karmaşık, güven verici, istikrarsız" ve benzeri özelliklerde tanımlarlar. Bu özelliklerin ne olduğu ise, tüm bu üretim sürecinde gösterilen tecrübe, profesyonellik ve özenli yaklaşım ile belirlenir.
Bu gerekçelerle üretilen birkaç "logo tasarım" örneğini bu bağlantılarda görüntüleyebilirsiniz; örnek 1, örnek 2, örnek 3, örnek 4
Faydalı Diğer Hususlar:
› Görsel Marka Kimliği Tasarımı
› Dijital Pazarlama Hakkında Notlar
› Reklam, Tasarım, Pazarlama Hakkında Kitap Önerileri - Bölüm I
› Reklam, Tasarım, Pazarlama Hakkında Kitap Önerileri - Bölüm II
› Türkçe Reklam ve Reklamcılık Kitapları Bibliyografyası
› Grafik Tasarım Hakkında Kaynaklar
› Bir Logo'nun Üretim Hikayesi
› Tasarım, Sanat ve Benzeri Alanlarda İlham Kaynakları
› Fotoğraf Rötuş ve Renk Düzeltme Uygulamaları
› Klasik Müzik, Jazz ve Film Müziği Listeleri
Koray Kışlalı
koraykislali.com
Logo Tasarımı
Reviewed by Koray Kışlalı
on
Ağustos 25, 2017
Rating:
